Thursday, March 17, 2011

- AKU MASIH RINDU KAMU -

Aku duduk termenung melihat sungai yang mengalir....
Deras tapi tidak sehebat hati yang sedang berkocak ini...
Sudah aku diamkan segala kenangan itu....
Jauh di lubuk hati ini....
Tapi tidak mampu ku menafikan...

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Tiap episod terlayar di hadapan mata....
bagaikan sebuah drama yang sedang beraksi di kaca tv....
Sungguh kenangan itu mengusik hati ini....
Biarpun sedaya upaya aku menidakkan ia....
Tapi tidak mampu ku menafikan...

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Aku sangka aku bisa lupakan kamu....
Sedangkan di bibir ini....
Sering mengalunkan kenangan indah...
Aku cuba menekup telinga menghalang bisikan-bisikan...
Sedangkan telinga ini....
Sering terngiang-ngiang kata-kata cinta kamu....
Kerna aku tahu bahawa...

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Di saat kamu menghubungi aku....
Hanya dingin saja balasan dari aku....
Kerna sudah aku bina tembok yang tinggi....
Supaya aku mampu menafikan bahawa....

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Pabila berita bahagia yang kau sampaikan....
Aku kelu, fikiranku tepu....
Nyata aku takkan bisa lagi menjadi kesayanganmu....
Aku perlu kuat agar kamu tidak mendengar jeritan hati....
Yang terlalu merintih syahdu melaungkan...

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Aku bekukan hati hingga menjadi keras....
Agar aku mampu mendoakan kebahagiaan buat kamu & si dia....
Pabila terpaksa menolak jemputan walimatul dari kamu....
Juga di saat menatap memori-memori indah kalian....
Aku butakan hati ini....
Dari terus menyatakan bahawa....

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Tatkala hati ini bisa menghadapi kenyataan...
Luka dulu kian pulih....
Kamu hadir lagi menduga sang hati....
Mengapa kamu masih mahu mendengar kalimah bahawa.....

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Aku menghulurkan persahabatan dan bukan berniat menyambung ikatan lalu....
Mengapa ayat-ayat cinta yang kau dendangkan buat aku....
Mengapa kau terus mengharap agar aku menyatakan....

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Aku tidak sesekali ingin menjadi anai-anai di dalam istana kalian....
Tolonglah jauh dari aku....
Aku lepaskan segala-galanya....
Aku pohon dengan setulus hati....
Lepaskan diri ini dari hatimu....
Hapuskan bayang-bayang aku pada dirinya....
Aku redha akan ketentuan-Nya....
Dan kalimah keramat itu....
Akan tetap terkubur dalam diri ini....
Tanpa perlu kau tahu bahawa....

"AKU MASIH RINDU KAMU"

Rindu....?????????

Hanyalah sebagai seorang teman yang merindui teman lamanya....
Sudah sang hati, janganlah kau berdolak dalik lagi....
Cekalkan dirimu sebagaimana sang pengemis yang sering bersyukur akan rahmat dari ILLAHI...
Sudahlah wahai si minda, jangan kau ulang selongkar lagi kenangan itu....
Relakan aku berlalu dari hatimu untuk selamanya....
Selamat tinggal kisah kita....
Aku tak pasti jika bila akan luput rasa itu...
Kerna hingga kini.....

"AKU MASIH RINDU KAMU"

4 comments:

Amalin said...

fuyoooo..... cayalah my friend.... i pun xbmadah mcm u.... hehehehe :P... sy pun rindu kamu,jom blk kg... hehehee :D

yana aryana said...

ayuh, kite pulang.....
kak, if terbongkar ni, kantoi....hahahaha...

yana aryana said...

Andai mampu aku lafazkan ia padamu, pasti akan ada hati yang berduka....
lalu, telah aku putuskan...
biarlah aku yang beralah...
demi kamu dan dia....

cik pip said...

kak..click cini...pip ada something 4 u..:)

http://sepitsini.blogspot.com/2011/06/thanx-follower.html